آموزش وردپرس
خانه / محصولات / تردمیل راه برنده / تردمیل راه برنده بزرگسالان

تردمیل راه برنده بزرگسالان

با توجه به اهمیت انجام تمرین راه رفتن در کشورهای پیشرفته، نمونه های جدیدی از تردمیل طراحی شده است تا ضمن حذف اعمال فشار بر روی دست های بیمار و احتمال ابتلا به آرتروز، موجبات خستگی کمتر و طی مسافت بیشتر را برای این افراد فراهم نماید. به این ترتیب که بیمار با پوشیدن بریس وارد تردمیل راه برنده شده و با نصب اتصالات مربوطه، به راحتی درون تردمیل می ایستد و با روشن نمودن دستگاه، پاها به ترتیب به جلو حرکت می نمایند. از محاسن این دستگاه قابلیت تنظیم سرعت متناسب با توانمندی بیمار و تنظیم سیستم جلوبرنده متناسب با توانایی حرکتی بیمار می باشد.

موارد کاربرد:

این دستگاه برای کلیه بیماران ضایع نخاعی قابل استفاده می باشد.

تردمیل راه برندهتردمیل راه برنده

اگر چه در یک بیمار ضایعه نخاعی توان حرکتی بخشی از ستون فقرات و پاها و (یا حتی دستها ) با آسیب های جدی مواجه گردیده است لکن طبق تحقیقات صورت گرفته و توصیه مکرر متخصصین پزشکی و توانبخشی ،انجام تمرین راه رفتن به میزان ۴۰۰ متر در روز و حتی ایستادن بدون حرکت به کمک وسایل کمکی دارای ثمرات ارزشمندی در جهت حفظ سلامتی بیمار و جلوگیری از عوارض خطرناک بی حرکتی مثل پوکی استخوان ،تشکیل سنگ در کلیه و مثانه ،آتروفی عضلات ،عوارض قلبی و گوارشی و غیره دارد .

یکی از مناسبترین این وسایل تردمیل راه برنده بیماران ضایعه نخاعی و فاقد توانایی حرکتی مانند سکته مغزی، ضربه مغزی، فلج مغزی، MS و غیره، میباشد که اولین نمونه کاری آن در داخل کشور توسط شرکت توان آفرینش پیشگام تولید و در اداره مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است .

محاسن ویژه استفاده از تردمیل راه برنده :

با عنایت به توضیحات ارائه شده در خصوص اهمیت تمرین راه رفتن باید اذعان داشت که استفاده از تردمیل دارای محاسن ویژه ای نسبت به سایر وسایل توانبخشی مثل واکر ،برحسب توانمندی بیمار می باشد که به برخی از این موارد می توان اشاره نمود :

  • عدم خستگی دست ها و عدم نیازمندی به اندام فوقانی کاملا سالم یا قوی .
  • ثبات دستگاه تردمیل به دلیل شکل ساختاری خود و وزن مناسب
  • برای تمرین با واکر یا پارالل فضای زیادی از محل اقامت یا مرکز توانبخشی اشغال می گردد ولی تردمیل را می توان در یک فضای خاص نگهداری و درزمان نیاز ،به تخت بیمار یا محل مناسب منتقل نمود .
  • عدم نیاز به تراپیست یا پرستار در حین تمرین
  • عدم اعمال فشار فیزیکی به همراهان بیمار در حین تمرین و جلوگیری از ابتلای ایشان به درد ستون فقرات و دستها

مزایای مهم تردمیل راه برنده :

مزایای تردمیل راه­ برنده به شرح زیر می باشند.

  • با عنایت به فضای محدود محل اقامت بیماران یا مراکز توانبخشی این تردمیل بر خلاف انواع تردمیل های موجود در بازار با  حداقل طول ممکن (۱۰۵×۶۵ )طراحی شده است که در نوع خود بی نظیر می باشد .

تردمیل راه برنده

  • ممکن است جهت استفاده بیمار درمحل اقامت یا مراکز توانبخشی نیاز به جابجایی تردمیل برای مثال از کنار اتاق یا سالن به کنار تخت بیمار باشد ،بدین لحاظ علاوه بر اندازه مناسب حداقل وزن ممکن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می گردد .به همین منظور در ساخت این تردمیل علاوه بر توجه به استحکام و ثبات لازم به کاهش وزن آن نیز توجه ویژه ای صورت گرفته لذا با کاهش وزن دستگاه و مجهز نمودن آن به دسته های مناسب و چرخ های جلو امکان جابجا نمودن راحت آن توسط خانواده بیمار یا پرستار و یا تراپیست فراهم شده است .

تردمیل راه برنده

  • یکی از توصیه های ارائه شده به این بیماران جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عدم ایستادن و تحمل وزن در مفاصل و استخوان ها ،انجام صرفا تمرین ایستادن (بدون راه رفتن ) به میزان حداقل ۳۰ دقیقه صبح و ۳۰ دقیقه بعداز ظهر می باشد که در ساخت این تردمیل به این امر توجه لازم شده است .

بدین منظور اهرم های ویژِه ای که دارای ثبات ایمنی و استحکام کافی می باشند پس از ورود بیمار به تردمیل از بدنه به بریس بیمار متصل می شوند و در طول تمرین امکان ایستادن وی بدون اعمال فشار به دست ها را فراهم می سازند .همچنین در مواقع رفع خستگی و استراحت و نیز استفاده از نوشیدنی ها و یا پاسخگویی به تلفن نیز بیمار می تواند با اطمینان دست ها ی خود را از تردمیل آزاد نماید .علاوه بر اینکه کمربند ایمنی که در پشت بیمار نیز قراردارد اطمینان روحی و فیزیکی بیشتر را برای بیمار و همراهان فراهم می نماید .

تردمیل راه برنده

  • این تردمیل مجهز به سیستم جلوبرنده و در حقیقت راه برنده اندام تحتانی (پاهای بیمار ) می باشد که با اتصال به بریس ،زمانیکه اندام در STANCE (فاز تحمل وزن ) قراردارد و توسط نوار نقاله تردمیل به عقب می رود اندام دیگر را که در فاز SWING (فاز جدابودن از زمین )قراردارد را به جلو حرکت می دهد که در نتیجه تکرار این حرکات راه رفتن نرمال بیمار فراهم می گردد .قابل ذکر اینکه میزان کمک نمودن سیستم جلو برنده بر حسب توانمندی بیمار قابل تنظیم می باشد تا موجب اضمحلال توانایی های وی نگردد .
  • همچنین این تردمیل مجهز به ریموت تنظیم دور حرکتی از بسیار آرام تا متوسط در ۶ حالت متفاوت می باشد .ضمنا جهت کاهش درجه حرارت و نیز تهویه هوا در قسمت جلوی تردمیل فن مناسبی نصب شده است

تردمیل راه برنده

موارد کاربرد دستگاه :

به لحاظ عملکرد نه چندان پیچیده و دارای ضریب ایمنی بالا استفاده از این دستگاه برای موارد زیر مشروط به سالم بودن دستها توصیه می گردد .

  • کلیه بیماران پاراپلژی
  • افراد مبتلا به بیماری های عصبی و عضلانی
  • افرادیکه به هر دلیلی از بریس بلند در هر دو پا استفاده می نمایند .
  • بیماران همی پلژی منوط به سالم بودن کامل یک دست و به کمک تراپیست
  • افرادیکه از هر دو پا دارای قطع عضو می باشند و از پروتز استفاده می کنند.
  • افراد سالمند و یا دارای ضعف حرکتی و ایستایی که امکان استفاده از تردمیل معمولی برای ایشان میسرنمی باشد.
  • همچنین اعضاء خانواده نیز می توانند از دور متوسط این دستگاه جهت تمرین راه رفتن معمولی استفاده نمایند.

درباره ی مدیر

همچنین ببینید

تردمیل تعادلی هیدرولیکی

تردمیل تعادلی هیدرولیکی

از آنجا که بیشتر افراد مبتلا به ناتوانی حرکتی، با افزایش وزن و نیز بیماری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *